Kärlek & Hat

Alla inlägg under maj 2012

Av Pauline - 31 maj 2012 10:11

Som om jag inte hade tillräckligt att göra...    Jag har bestämt mig för att damma av symaskinen, igen.


Igår snubblade jag över en otrolig hemsida som tillåter medlemmar att ladda upp bilder på kreaktioner de gjort & tillhörande mönster som vi andra medlemmar sen kan ladda ner och skriva ut i vanliga printern hemma.

Det blir lite klippa å klistra då förståss men det är det värt!



Erik sms:ade mig igår på förmiddagen och undrade om jag ville följa med på en golftävling den 6/6,

hans pappa har fått nå specialinbjudan. jag är inte ett dugg intresserad av golf, aldrig varit. Men

sommaren 2010 följde jag med min sambo och svärfördäldrar när de spelade en runda (promenerade

med på banan, inget spelande här inte) och det är en rätt härlig natur att befinna sig i. Så varför inte...

Man måste ju prova allt nån gång.    Så jag ska alltså gå med sambo och hans föräldrar och titta på

tossar som puttar ner en boll i ett hål på vår nationaldag! Spännande.



För att ni ska förstå varför jag hoppar mellan ämnena så galet ... för att jag ska ge mig själv en morot, eller rättare sagt sparka mig i baken så att en av de fina sommarklänningarna som jag hittat mönster till faktiskt blir sydd och använd så tänkte jag att klänningen skall vara klar och användas på golftävlingen. Jag hoppas att det får mig att ta mig tid till att sy.. *hoppas*


Den jag förmodligen kommer ge mig på först är http://www.burdastyle.com/projects/c-dress

sen vill jag öven göra den här http://www.burdastyle.com/patterns/silk-summer-dress den är så sommarsöt med alla små blommor, frågan är bara vad jag ska välja för tyger. Det är den svåraste biten!   


 

Ovido - Quiz & Flashcards