Kärlek & Hat

Alla inlägg under november 2011

Av Pauline - 22 november 2011 13:05


I helgen tar jag fina Caroline i handen & går på Attitude mässan i Kistas mässalar! 

     

   Vi pratade om det i förra veckan jag & Carro, jag gick då igenom vad jag pratat med Keit om lite smått. Hon hade tipsat om mässor och event, så jag å Carro bestämde att vi går på sön! I förmiddags blev jag uppringd av Zela från Karins Nagelhörna som ville bjuda mig på mässan (!!) ..sen frågade hon dessutom om jag vill ha en +1.. well of course! Fina Caroline ska ju med! ;)

http://lightelegance.blogg.se/     

   Åh de va så länge sen jag gick på något sånt här, det ska bli så kul! Massa spännande att titta på & det blir inte bara naglar att titta på (som jag annars brukar bli så låst i) ;oP Nu blir de massa mode å annat skoj också. Med vackra naglar på händerna blir det extra skoj, hoppas att man får en å annan reaktion! De e ju därför vi har tokiga tassar ;)

http://www.attitudestockholm.com/om-massan.asp


    Vill ni boka tider ber jag er kika in på http://nouvalle.bloggplatsen.se/ där ni finner schemat med lediga tider denna vecka. V.48 & frammåt kommer snart att läggas upp, så fort jag vet hur schemat ser ut! =)


 

Av Pauline - 18 november 2011 17:31

Blandade känslor...                                        
                                                  
 

Några ska bli skitkul att träffa igen, vissa är det 10 år sen jag såg sist... galet! Det är några jobbiga fjärilar bland de snälla i magen just nu. Det gör lite ont faktiskt...

   ...dumma.


Vi får se hur de blir, kanske blir en tidig kväll. Beror på...

 

Av Pauline - 16 november 2011 20:55


Idag har det nog varit en bra dag.  


   Alla kunderna idag är goa stamkunder. Nu fick jag SMS från Carro också som vill ses närmsta dagarna. Nu ska jag lusläsa vad Keit skrev tidigare i veckan om mässor så ska vi se om vi kan boka in något sådant. Vore ju toppenmysigt!


   De senaste dagarna har varit en riktig prövning, usch. Har sovit dåligt, mått sådär och varit ovanligt glömsk. Jag har hört att personer pratat med mig men inte orden dom sagt. Andra runt omkring mig har sagt att de mått liknande å den ena skyllde på fullmåne den andre på höstmörkret. Jag vet inte om jag tror att mina dåliga dagar beror på något utav det, det var bara riktigt, riktigt dåliga dagar.

   Ibland skulle jag önska att man kunde ha en sån här i bakfickan, som andra har ett ess i rockärmen..

...vore bra å ha ibland.


   Nu ska jag ta & åka till Erik, han jobbar kvälls-skift denna vecka. Ibland är det långtradigt att hänga där, men just idag är ja rastlös. Blir lätt så när jag har en dag med bara naglar, de spenderas inte mkt tid utanför dörren då. Erik ska dessutom målat klart om en 15 min typ så då kan vi sätta oss å ta en fika. Det är alltid mys.

 

Av Pauline - 10 november 2011 13:32

   Det är så roligt när det händer grejer! Det var länge sen jag var på något evenemang i skönhetsvärlden. Saknar Karin Schöns dekorationskvällar! Jag måste boka in hennes nästa nu när jag har det lugnare på jobbfronten..

   På lördag ska jag i alla fall på salongsöppning i Mörby hos härliga Elin Sunnert! Ja, det är min franstjej som jag skryter så mkt om.  :)  Jag ska visserligen jobba på lördag, men bara till 14.oo sen är det raka vägen ut till Mörby!

   Alla ni som är sugna på att göra fransar.. jag tycker att ni ska passa på att komma på lördag och boka en tid när ni är där. Alla som bokar en tid för fransförlängning på lördag får halva priset! Ni får alltså första besöket, själva förlängningen till samma pris som en påfyllning vid ett återbesök. Det är ett kanonerbjudande!  :) 

   Gå gärna in & kika på Elins hemsida & blogg, hon är superduktigt på det mesta! En riktig konstnärlig tjej som är duktig på det hon gör. Hon stylar ditt hår & sminkar dig till festen, hon gör smycken och knåpar ihop ratulationskort i scrapbook-stil. Jag införskaffade precis en tokfin adventsljusstake som Elin gjort, one of a kind! Jag är supernöjd.  :) 


www.elinsunnert.com

 

Ovido - Quiz & Flashcards